اهمیت انضباط شخصی در زندگی

آیا انضباط شخصی اهمیت دارد؟

کاپ کامیر تالیف کننده معروف آمریکایی که چهار کتاب پرفروش نوشته است و در هر مورد از آنان دربردارنده ۲۵۰ اصل موفقیت است وی در زمان ۵۰ سال تحقیق و مطالعه مهم ترین اصل موفقیت را انضباط شخصی معرفی کرده, پس انضباط شخصی قطقا اهمیت دارد و این اصل اولین دفعه به وسیله البرت هوبارد یکی پرکارترین نویسندگان آمریکایی که در اوایل قرن بیستم معاش میکرد مطرح شده است.

آیا انضباط شخصی باعث موفقیت میشود؟

کاپ کامیر ۹۹۹ اصل دیگر نیز برای موفقیت بیان کرده از نگرش وی همگی آن ها زمانی تأثیر گذارند که انضباط شخصی وجود داشته باشد طوری که سوای انضباط شخصی هیچ یک از آنان مؤثر نخواهند بود, این یعنی این که پایه و اساس رسیدن به موفقیت و استفاده از تکنیک ها انضباط شخصی است و باید اهمیت انضباط شخصی را در زندگی درک کنید.
براین اساس انضباط شخصی کلید رسیدن به موفقت است. این به عبارتی خصوصیت اعجاز آسایی است که تمامی درها را به روی شما می گشاید.
صحیح همانگونه که انضباط شخصی کلید وصال به موفقیت است فقدان آن مطرح ترین عامل ناکامی , یاس , کم کاری و ناراحتی محسوب می شود, نبود انضباط شخصی منجر می شود تا عذر تراشی کنیم و قدر حقیقی و واقعی خودمان را ندانیم .

دشمنان موفقیت

احتمال دارد مطرح ترین دشمنان موفقیت,  احساس رضایت شخصی از شرایط موجود , اولی از همه به کارگیری از اصل حداقل مقاومت و بعد تمایل به کارگیری از عامل سرعت و سادگی می باشند .

اصل حداقل مقاومت و تمایل به انجام کار ساده و آسان

اصل حداقل مقاومت به عبارتی چیزی است که مردمان را وادار می نماید نسبتاً در هر موقعیتی بی آلایش ترین راه و روش را در پیش گیرند, این اشخاص در هرکاری در پی یک میانبر می‌گردند.

آن ها دیر به سرکار می‌روند و در اولین فرصت دفتر را ترک می نمایند آن ها پیرو طرحی می باشند تا بلافاصله ثروتمند شوند و به آسانی پول در بیاورند این اشخاص در حین زمان , عادتی را در خویش تولید مینمایند تا مدام بجای انجام دادن کاری که برای رسیدن به موفقیت حقیقی , لازم والبته دشوار است , شیوه معمولی تر و سریعتری را پیدا نمایند تا به چیزهایی که می‌خواهند برسند .

به عبارت دیگر اکثرا مردم کاری را انجام میدهند که سریع و ساده باشد کاری که با انجام دادن آن به آن ها خوش بگذرد و انجام ان آسان باشد . نه کاری که برای رسیدن به موفقیت لازم است .

جنگی در درون

هر روز و هر دقیقه از هر روز جنگی در باطن شما در جریان است جنگی برای انتخاب کاری که صحیح , مشقت بار و ضروری است و کاری که دیدنی آسان و کم قیمت یا این که بی ارزش است. در شرایطی که میخواهید تمامی خصوصیت هایی را که دوست دارید داشته باشید هر روز و هر دقیقه با عامل سرعت و سادگی بجنگید و از بکار گیری اصل حداقل مقاومت دوری کنید.

نام دیگر انضباط شخصی, کنترل بر خود است

یک توصیف دیگر انضباط شخصی , اشراف بر خود است . موفقیت فقط وقتی ممکن می شود که بتوانید بر احساسات , امیال و علایق خویش مسلط باشید . کسانی که نمی توانند بر امیال خویش مسلط شوند ضعیف و ناتوان می گردند و در هر موردی غیر قابل اطمینان خواهند بود.
انضباط شخصی را می توان در کنترل و اشراف بر خویش هم مفهوم کرد . توان شما در در اختیار گرفتن خودتان و رفتارتان و  صحبت هایی که می کنید و کارهایی که انجام می دهید و کسب اطمینان از این که رفتارهایتان با هدف های بلند مدتتان هماهنگ می‌باشند نشان دهنده یک شخص دارای انضباط شخصی خوب است.

انضباط شخصی یا از خود گذشتگی

انضباط را از خود گذشتگی هم توصیف کرده اند . چون به منظور منضبط بودن بایستی از لذت ها و وسوسه های زود گذر دوری کنید که این لذت های زود گذر  اشخاص متعددی را از راه صحیح گمراه می نماید, صرف نظر کردن از لذت های زود گذر و متعهد بودن به هدف های بلند مدت بزرگترین بهایی است که می توانید برای موفقیت بپردازید و این از خود گذشتگی شماست که در طول زمان شما را از سایر افراد متمایز می کند.

لازمه انضباط شخصی , به تعویق انداختن زمان برآورده شدن آرزوهاست . یعنی توانایی به تعویق انداختن لذت های فعلی به مراد لذت بردن از پاداش های بزرگتری که در بلند مدت کسب خواهند شد.

منبع : کتاب بهانه بی بهانه برایان تریسی

پیشنهاد میکنم, مقاله اصول انضباط فردی را بخوانید.

اگر سوالی داشتید می توانید در اینستاگرام یا پایین همین مقاله بپرسید.

موفق باشید.